Художньо-аксіологічна культура вчителя мистецтва як предмет дослідження

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series14.2019.27.17

Ключові слова:

учитель музичного мистецтва, художньо-аксіологічна культура, педагогічна діяльність

Анотація

У статті розглянуто проблему художньо-аксіологічної культури вчителя музичного мистецтва, визначено її сутність, зміст, структурні компоненти. Доведено, що художньо-аксіологічна культура вчителя мистецтва є особистісним інтегративним утворенням, що характеризується високим рівнем професійної майстерності на основі глибоко вмотивованого ціннісного ставлення до мистецтва та педагогічної діяльності. Для художньо-аксіологічної культури вчителя мистецтва притаманним є наявність активної позиції щодо критичного осмислення, відбору художніх цінностей та їх трансляції в середовищі учнівської молоді. Структура художньо-аксіологічної культури вчителя музичного мистецтва включає мотиваційно-пізнавальний, аналітико-аргументувальний, інтерпретаційно-творчий, комунікативно-трансляційний, рефлексивно-результативний компоненти.

Біографія автора

Ху Тінтін , Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

аспірантка факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова

Посилання

Guly`ga A. B., Andreeva Y`. S. Estety`ka v svete aksy`ology`y`. 50 let na Volhonke. SPb.: Aletejya, 2000. 445 s. [in Russian]

Hushchyna, H. A. Aksyolohycheskye aspekty otechestvennoho obrazovanyia kak faktor formyrovanyia professyonalno-tsennostnykh oryentatsyi budushcheho uchytelia: dys. … kand. ped. nauk, 2004. 188 s. [in Russian]

Elahyna V. S. Aksyolohycheskyi podkhod k razvytyiu yndyvydualnosty lychnosty studenta. URL: http://cyberleninka.ru/aksiologicgeskiy-podhod-k-razvitiyu-individualnosti-lichnostistudenta.pdf [in Russian]

Erasov, B.S. Sotsyalnaia kulturolohyia: uchebnyk dlia vuzov. 3-e yzd., dop. y pererab. M.: Aspekt-Press, 2000. 591 s. [in Russian]

Esypova E.V. Kulturolohycheskye osnovy formyrovanyia tsennostnoho otnoshenyia k pedahohycheskoi professyy: avtoref. dys. … kand. ped. Nauk. Rostov-na-Donu, 2007. 22 s. [in Russian]

Kaliuzhnaia T. H. Aksyolohycheskyi podkhod v systeme professyonalno-pedahohycheskoi podhotovky budushcheho uchytelia. URL: http://lib.iitta.gov.ua/5180/1/ [in Russian]

Mukhyn A. S. Aksyolohyia yskusstva: k voprosu o bazovykh pryntsypakh. Studia culturae: Almanakh kafedry kulturolohyy y Tsentra yzuchenyia kultury fylosofskoho fakulteta SPbHU; Vypusk 13 / otv. red. Y. Yu. Laryonov. – Sankt-Peterburh: Sankt-Peterburhskoe fylosofskoe obshchestvo, 2011. S. 61–76. ISSN 2225-3211. [in Russian]

Marchuk M. H. Tsinnisni potentsii znannia. Chernivtsi: Ruta, 2001. 319 s. [in Ukrainian]

Pliusnyn Yu. M. Dva poliusa tsennostnoho razvytyia lychnosty. Humanytarnye nauky v Sybyry. 1995. № 2. S. 33-40. [in Russian]

Slastenyn V.A. Vvedenye v pedahohycheskuiu aksyolohyiu: [ucheb. pomoshch dlia stud. vyssh. ped. ucheb. zavedenyi]. M.: Yzdatelskyi tsentr "Akademyia", 2003. 192 s. [in Russian]

Smotrytskyi E.Iu. Skhemy po fylosofyy: Etyka. Aksyolohyia. Myrovozzrenye / E.Iu. Smotrytskyi. Dnepropetrovsk: Porohy, 2003. 22 s. [in Russian]

Tkachova N.O. Aksiolohichnyi pidkhid do orhanizatsii pedahohichnoho protsesu v zahalnoosvitnomu navchalnomu zakladi: [monohrafiia]. Luhansk: LNPU imeni T.H. Shevchenka; Kh.: Vydavnytstvo "Karavella", 2006. 300 s. [in Ukrainian]

Iaroshenko A. O. Tsinnisnyi dyskurs osvity: [monohrafyia]. K.: NPU imeni M. P. Dragomanova, 2004. 156 s. [in Ukrainian]

Kiper H. Interkulturelle Erziehung in Praxis und Theorie. Saarbrücken, 1995.320 S.

Kluckhohn, C. Values and Value Orientation in the Theory of Actions. Parnsons T., Shils E. (eds.). Toward general Theory of Action. Cambridge. 1951. - 411 p.

Linden, B. Die Hochschule als multikulturelles Zentrum Bildung und Wissenschaft. 1996. №2. S. 16-17.

Pankiv L. Formation of Artstic Orientations of Senior Pupils in the Context of Modern Methodological Approaches Intellectual Archive, Volume 8, Number 3. – July – September 2019 (Canada). P. 198-206. // DOI 10.32370/IA_2019_09_23

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-27

Як цитувати

Ху, Т. (2019) «Художньо-аксіологічна культура вчителя мистецтва як предмет дослідження», Науковий часопис УДУ імені Михайла Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти. [Kyiv, Ukraine], 27, с. 106–111. doi: 10.31392/NPU-nc.series14.2019.27.17.

Номер

Розділ

Розділ 2. Професійна підготовка майбутнього вчителя мистецьких дисциплін