Евристичні методи формування художньо-образного сприйняття майбутніх учителів музичного мистецтва та хореографії

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series14.2019.27.13

Ключові слова:

майбутні вчителі музичного мистецтва та хореографії, художньо-образне сприйняття, евристичні методи

Анотація

На основі вивчення наукових праць і наявного педагогічного досвіду розробленні евристичні методи навчання, спрямованні на формування художньо-образного сприйняття майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі фахового навчання у вищому педагогічному навчальному закладі. Використання евристичних методів у процесі формування художньо-образного сприйняття студентів факультетів мистецтв педагогічних університетів здійснювалося комплексно під час проведення музично-педагогічної практики майбутніх учителів музичного мистецтва та хореографії зі школярами. Серед ефективних евристичних навчальних методів виокремлені: методи активізації сприйняття учнів на уроках музичного мистецтва; метод розуміння причинно-наслідкових зв’язків; метод відповідних вирішень творчих завдань; індуктивний метод встановлення причинно-наслідкової залежності вибору навчального матеріалів для залучення школярів до пластичного інтонування та використання навчальної наочності; метод вироблення емоційно-оцінних реакцій на сприйняття мистецьких творів та ін. За наявних умов передбачена ефективність використання евристичних методів навчання у процесі формування художньо-образного сприйняття студентів факультетів мистецтв педагогічних університетів та в їх майбутній музично-педагогічній діяльності.

Біографія автора

Андріана Джумеля, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

Джумеля Андріана Зеновіївна, викладач кафедри хореографії факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

Посилання

Padalka H.M. Pedahohika mystetstva (Teoriia i metodyka vykladannia mystetskykh dystsyplin). - K. : Osvita Ukraina. 2008. - 274 s. [in Ukrainian].

Oleksiuk O. M., Tkach M. M. Muzychno-pedagogichny process u vyshij shkoli. Kyiv : Znania Ukrainy, 2009. 123 p. [in Ukrainian].

Topchieva I.O. Ways of heuristic education of future music teachers. Scientific Bulletin of Chernivtsi Univ. Sciences. wash. - Chernivtsi: CNU, 2009. - Issue. 491. - pp. 168-175. [in Ukrainian].

Heuristic training: 5 t. Scientific basis / Ed. A.V. Khutorsky. Moscow: Central Eidos Center, 2011.V. 1. [in Russian].

Nierman G.E. The role of private music instruction in the development of high school music student’s ability to describe musical events // Bull. Council Res. Music Education. - 1983. - №73. - P.15-27.

Taylor C. W. Various approaches and definitions of creativity / C.W. Taylor ; R. Sternberg (еd.) // The nature of creativity. – Cambridgе : Cambr. Press, 1988. – P. 99 – 126 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-27

Як цитувати

Джумеля, А. (2019) «Евристичні методи формування художньо-образного сприйняття майбутніх учителів музичного мистецтва та хореографії », Науковий часопис УДУ імені Михайла Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти. [Kyiv, Ukraine], 27, с. 81–86. doi: 10.31392/NPU-nc.series14.2019.27.13.

Номер

Розділ

Розділ 2. Професійна підготовка майбутнього вчителя мистецьких дисциплін