Особливості формування вокально-виконавської майстерності китайських співаків у Китаї та в українських закладах вищої освіти

Автор(и)

  • Юй Хенюань Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського (65020 Одеса, Україна) https://orcid.org/0000-0001-8817-4547

DOI:

https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series14.2019.27.27

Ключові слова:

вокальна школа, китайські студенти, методика вокальної підготовки

Анотація

Розглядається специфіка системи вокальної освіти, яка склалася в Китаї у процесі оволодіння національно-типовими формами вокального музикування. Розглянуто історичні джерела формування національної китайської вокальної школи у жанрах професійного та народного вокального мистецтва. Висвітлено особливості вокальної техніки, яка формується у артистів Пекінської опери та співаків – виконавців китайських народних пісень. Увагу приділено проблемам, які постають перед китайськими науковцями у визначенні подальших шляхів удосконалення вокального мистецтва та системи підготовки співаків, що зумовлюються потребами суспільства у засвоєнні світових культурних надбань та збереженні національних мистецьких традицій. Розглянуто особливості оволодіння китайськими співаками вокальної техніки західного академічного співу та оволодіння майстерністю вокального виконання світової спадщини різних епох і стилів. Узагальнено типові проблеми, які виникають у китайських студентів у процесі навчання співу і мають вирішуватися під час їхньої професійної освіти в Україні.

Біографія автора

Юй Хенюань, Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського (65020 Одеса, Україна)

Юй Хенюань, аспірант Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського

Посилання

Antoshko M.O. (2019). Rozvytok muzychnoyi osvity v Kytayi na pochatku XX. [Peculiarities of development Chinese singers’ vocal and performing artistry in China and in Ukrainian higher education institutions]. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2019-9-73-30 [in Ukrainian].

Holosova lyudyna ta vokal’na robota z nym: monohrafiya. [Human voice and its vocal training: a monograph]. (2010). H. YE. Stas’ko, O. D. Shulyar, M. YU. Slyvots’kyy ta in. Vydavnytstvo Prykarpats’koho natsional’noho universytetu imeni Vasylya Stefanyka, Ivano-Frankivs’k. pp. 336. [in Ukrainian].

Du Syvéy. (2008). Formirovaniye pevcheskikh umeniy v vokalistov v vysshikh uchebnykh zavedeniyakh KNR [Formation of vocalists’ singing skills in higher educational institutions of the People’s Republic of China]. Moscow. [in Russian].

Koryahina T.O. (2019). Reprezentatsiya dialoha «Chelovek - Pryroda» u filosofiyi drevneho Kytaya [Representation of the dialogue “Man and Nature” in the philosophy of ancient China]. Manuskrypt, Chyta. Tom 12. Vypusk 5. pp. 139-143. [in Russian].

Koehn N.H., Lou Yan’khua. (2018). Dosvid vykorystannya vokal’no-orfoepichnoyi kul’tury zarubizhnykh mahistrantiv pid chas navchannya do fakhovoyi diyal’nosti [Experience of development foreign master degree students’ vocal orthoepic culture in the process of training for professional activity]. Aktual’ni pytannya mystets’koyi osvity ta pidvyshchennya rivnya. Vyp. 2. Sumy, 141-149. URL http://nbuv.gov.ua/UJRN/apmov_2018_2_16. [in Ukrainian]

Lyu Baosya. (2010). V.H. Shushlin i vokal’noye obrazovaniye v Kitaye. [V.H. Shushlin and vocal education in China]. Materialy XIX Mizhderzhavna naukovo-praktychna konferentsiya «Upravlinnya sotsial’no-ekonomichnoyu systemoyu», Mins’k, pp. 381–382. [in Russian].

Sun Yan’in. (2016). Muzychna osvita v kytays’kiy narodniy respublitsi v druhiy polovyni stolitta. [The artistic world of Chinese folk opera: a monograph]. Naukovi zbirky L’vivs’koyi natsional’noyi muzychnoyi akademiyi im. M. V. Lisenka. Vyp. 32. PP. 71-80. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzlnma_2014_ 32_10. [in Ukrainian].

Khou Tszyan’. (2010). Khudozhestvennyy myr kytays’koyi narodnoyi opery: monohrafiya / za red. V.H. Antonyuk. PVD «Tverdynya», Lutsk, 100 p. [in Russian].

Yan Bo, (2016). Chzhou Syaoyan’: u istorykiv profesiynoho pevnoho mystetstva Kytaya [At the Origins of China’s Professional Singing Art]. Problemy vysshego muzykal’nogo obrazovaniya. Nizhnegor’ye. gos. konservatoriya im. M. I. Glinki. 1 [39], Nizhniy Novgorod. pp. 57-60.

Yao Véy. (2012). Problemy razvitiya vokal’noy professional’noy podgotovki v sovremennom Kitaye. [Problems of professional vocal education development in modern China]. Obsuzhdeniye № 7 (25), pp. 150-154. [in Russian].

Sadolin S. (2000). Povna vokal’na tekhnika [Education system of academic singing]. Kopenhahen: Krychaty publikatsiyi.

Shtul’mayer B. Hofman H. (2011). Stimme – Be-Stimmung München, Verlag DeBehr [in Germany].

Fitch U. T. ta Dzh. Hedd. Development of the human vocal tract. The Journal of the Acoustical Society of America. DOI: 10.1121/1.427148 Source: PubMed CITATIONS. pp.587

Shén’ Syan. (1996). Systema vospytaniya akademichnoho peniya. Pekin: Pekins’ka Tsentral’na konservatoriya muzyky, 149 p. (in Chinese)

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-27

Як цитувати

Юй, Х. (2019) «Особливості формування вокально-виконавської майстерності китайських співаків у Китаї та в українських закладах вищої освіти», Науковий часопис УДУ імені Михайла Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти. [Kyiv, Ukraine], 27, с. 168–174. doi: 10.31392/NPU-nc.series14.2019.27.27.

Номер

Розділ

Розділ 4. Історичні, порівняльно-педагогічні аспекти професійно-художньої освіти