Синергетичний підхід: сутність і характерні особливості застосування в наукових дослідженнях з педагогіки мистецтва

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series14.2019.27.20

Ключові слова:

творчий саморозвиток особистості, синергетика, мотивація до навчально-виконавської діяльності, самоорганізація, синергетична парадигма, педагогіка мистецтва

Анотація

Синергетичний підхід окреслено в якості однієї з методологічних основ, що спрямовують сучасні мистецько-педагогічні дослідження у русло еволюційного розвитку і самоорганізації складних систем, дозволяють окреслити нову парадигму сучасної педагогіки мистецтва, направляють її на розвиток креативності особистості. Визначено поняття «синергетика» як міждисциплінарний напрямок наукових досліджень у галузі складних еволюціонуючих систем. Синергетичний підхід актуалізує такий напрямок розвитку педагогічної науки, як педагогічна синергетика. Недостатньо дослідженим є потенціал синергетичного підходу щодо розвитку мотиваційної сфери майбутнього вчителя музичного мистецтва до навчально-виконавської діяльності в процесі інструментальної підготовки. Окреслено сукупність характерних для синергетичного підходу специфічних категорій. Розглянуто деякі з цих категорій у контексті формування мотивації до навчально-виконавської діяльності як основи подальшої ефективності фахової діяльності вчителя мистецтва.

Біографія автора

Цюй Ге, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

аспірантка факультету мистецтв Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова 

Посилання

Andruschenko V.P. Filosofichnist osviti: teoriya, metodologIya, praktika / V.P. Andruschenko // Vischa osvIta UkraYini. 2008. # 4. S.10-18.

Vozniuk O.V. Rozvytok vitchyznianoi pedahohichnoi dumky: synerhetychnyi pidkhid (druha polovyna XX stolittia). Navchalno-metodychnyi posibnyk / za red. prof. P.Iu. Saukha. – Zhytomyr: vyd-vo ZhDU, 2008. 128 s.

Honcharenko S.U. Ukrainskyi pedahohichnyi entsyklopedychnyi slovnyk. Vydannia druhe dopovnene y vypravlene / Semen Ustymovych Honcharenko. – Rivne: «Volynski oberehy», 2011. 519 s.

Kremen V.H. Liudynotsentryzm v stratehiiakh osvitnoho prostoru / V.H. Kremen. – Kyiv: Pedahohichna dumka, 2009. 520 s.

Padalka G.M. Pedagogika mistetstva (Teoriya i metodika vikladannya mistetskih distsiplin) – Kyiv: Osvita Ukrayini, 2008. 274 s.

Rudnitska O.P. Osnovi vikladannya mistetskih distsiplIn. – Kyiv: APN UkraYini, 1998.183s.

Hutorskoy A.K. Klyuchevyie kompetentsii kak komponent lichnostno-orientirovannoy paradigmyi obrazovaniya. Narodnoe obrazovanie. 2003. # 2. S. 58-64.

Shevnyuk O.L. Kulturologichna osvita maybutnogo vchitelya: teoriya i praktika. – Kyiv, NPU im. M.P. Dragomanova, 2003. 232 s.

Scholokova O.P. Osnovi profesiynoyi hudozhno-estetichnoyi pidgotovki maybutnih vchiteliv. – Kyiv, NPU im. M.P. Dragomanova, 1996. 172 s.

Yakonyuk V.L. Razvitie interesa k professii uchitelya muziki. – Minsk: Vyissh. shkola, 1979. 104 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-27

Як цитувати

Цюй, Г. (2019). Синергетичний підхід: сутність і характерні особливості застосування в наукових дослідженнях з педагогіки мистецтва . Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти, 27, 127–130. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series14.2019.27.20

Номер

Розділ

Розділ 2. Професійна підготовка майбутнього вчителя мистецьких дисциплін