Формування музичного мислення майбутніх учителів музичного мистецтва в ході застосування компетентнісного підходу

Автор(и)

  • Олександр Зіза Кременецька обласна гуманітарно-педагогічна академія ім. Тараса Шевченка (Кременець, Україна) https://orcid.org/0000-0001-6779-0922

DOI:

https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series14.2019.27.12

Ключові слова:

компетентнісний підхід, компетентність, компетенція, музичне мислення, музично-інтонаційний словник

Анотація

У статті досліджуються особливості реалізації компетентнісного підходу до формування мисленнєвої діяльності майбутніх учителів музичного мистецтва у процесі музичного навчання загалом та під час удосконалення музично-інтонаційного словника. Компетенцію ми розуміємо як сукупність взаємопов’язаних якостей особистості, сукупність знань, умінь, навичок та способів діяльності. Також виокремлюємо поняття компетентність як володіння людиною відповідною компетенцією, що містить її особистісне ставлення до предмета діяльності. Компетентнісний підхід в освіті пов'язаний з особистісно-орієнтованим і діяльнісним підходами до навчання, оскільки ґрунтується на особистості індивіда та може бути реалізованим і перевіреним тільки в процесі виконання певного комплексу дій. Об’єм музичного мислення розглядається нами з точки зору розвиненості музично-інтонаційного словника майбутніх учителів, удосконалення якого створює основу для формування здібності поєднувати окремі музичні враження в цілісну картину музичного мистецтва, і творчого прояву учителя в музиці. Мислення як процес пізнання предметів або явищ включає пошук зв’язків: зовнішніх і внутрішніх, істотних і неістотних. У музичному мистецтві особливо важливий зв’язок явищ у русі, мінливості в співвідношенні звучних елементів. Інтонаційний словник розуміємо як “запас” музичних інтонацій, котрі сподобалися і запам’яталися.

Біографія автора

Олександр Зіза, Кременецька обласна гуманітарно-педагогічна академія ім. Тараса Шевченка (Кременець, Україна)

Зіза Олександр, аспірант кафедри мистецьких дисциплін та методик їх викладання Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка

Посилання

Apatskij V. (2010). History of wind musical performing art. Kyiv: TOV Zadruga [in Ukrainian].

Apatskij V. (2006). Fundamentals of the theory and methodology of performing arts. Kyiv: NMAU im. P.I. Chajkovskogo [in Ukrainian].

Asafev B. (1968). Russian music of the 19th and early 20th centuries. Leningrad: Muzyka [in Russian].

Apraksina O. (1999). Musical education at school. Moscow: Muzyka [in Russian].

Beloborodova V. (2000). Musical perception to the theory of a question. Musical perception of schoolchildren. Moscow: Muzyka [in Russian].

Dmitrieva L. (2000). Methods of music education at school. Moscow: Muzyka [in Russian].

Ligockij A. (1997). The system of technical training in Ukraine (theoretical and methodological aspect). Kyiv: IZMN [in Ukrainian].

Mihajlova M. (2003). The development of musical abilities of children. Yaroslavl: Akademiya razvitiya [in Russian].

Holopova V. (2003). Music rhythm problems. Moscow: Muzyka [in Russian].

Cyulyupa N. (2009). Pedagogical conditions for forming methodological competence of future music teacher in the process of instrumental preparation. Kyiv: Nacionalnij pedagogichnij un-t im. M.P. Dragomanova [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-27

Як цитувати

Зіза, О. (2019). Формування музичного мислення майбутніх учителів музичного мистецтва в ході застосування компетентнісного підходу. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти, 27, 76–80. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series14.2019.27.12

Номер

Розділ

Розділ 2. Професійна підготовка майбутнього вчителя мистецьких дисциплін