Психологічний концепт комунікативної взаємодії в оркестровому колективі

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series14.2019.27.07

Ключові слова:

оркестровий колектив, диригент, художність, комунікативна взаємодія, творчий процес

Анотація

Спостереження за творчою діяльністю оркестрового колективу та практика доводять, що єдності дій оркестрантів не можна досягти механічним виконанням вимог диригента. Вона можлива за умови встановлення в оркестрі ефективних взаємозв’язків, спрямованих на узгодження технології гри, супідрядження індивідуальних почуттів та емоцій. Зазнається, що організація творчої діяльності (та функціонування оркестру в цілому) безпосередньо залежить від взаємодії між диригентом і його учасниками. Тому без досягнення диригентом кваліфікованого рівня професійного спілкування неможливо вирішити творчі завдання з колективом. У пропонованій статті акцентується увага на важливості взаємної комунікації між диригентом оркестру та його учасниками. Показана роль комунікативної взаємодії у загальному творчому процесі колективу.

Біографія автора

Ярослав Сверлюк, Рівненський державний гуманітарний університет

Сверлюк Ярослав Васильович, доктор педагогічних наук, професор; директор Інституту мистецтв, Рівненський державний гуманітарний університет

Посилання

Brovko M. M. Mystetstvo yak estetychnyi fenomen [Art as an aesthetic phenomenon]. Kyiv : Vipol, 1999. 239 s. (in Ukrainian)

Zhyvov V.L. Teoryia khorovoho yspolnytelstva [The theory of choral performance]. M.,1998. S. 130 (in Russian)

Yerzhemskiy G.L. Psikhologiya dirizhirovaniya: Nekotorye voprosy ispolnitelstva i tvorcheskogo vzaimodeystviya dirizhera s muzykalnym kollektivom [Conducting Psychology: Some Issues in the Performance and Creative Conduct of a Conductor with a Music Company]. M. : Muzyka, 1988. 80 s. (in Russian)

Karnegi D. Kak zavoevat druzey i okazyvat vliyanie na lyudey. [How to make friends and influence people]. Vladivostok : iz-vo Dalnevostochnogo un-ta, 1991. 203 s. (in Russian)

Kondrashyn K. P. Mir dirizhera. [World of conductor]. Leningrad: Muzyka, 1975. 191 s. (in Russian)

Lokarieva, H. V. Teoretychni ta metodychni zasady zastosuvannia khudozhno-estetychnoi informatsii u pidhotovtsi sotsialnoho pedahoha do profesiinoho spilkuvannia [Theoretical and methodological foundations of the use of artistic and aesthetic information in preparing a social teacher for professional communication] : Dys. ... d-ra ped. nauk: 13.00.04 / Zaporizkyi derzh. un-t. Zaporizhzhia, 2004. 599 s. (in Ukrainian)

Makarenko H.H. Tvorchist dyryhenta v konteksti intehratyvnoho pidkhodu [Conductor creativity in the context of an integrative approach] : Dys... d-ra nauk: 17.00.01 / Natsionalna muzychna akademiia Ukrainy im. P.I.Chaikovskoho. Kyiv, 2006. 378 s. (in Ukrainian)

Stanislavskiy K. Rabota aktera nad soboy [The actor’s work on himself]. Moscow : Iskusstvo, 1985. 480 s. (in Russian)

Stolovych L. N. Zhyzn – tvorchestvo – chelovek [Life - creativity - human]. Moscow : Polyzdat, 1985. 415 s. (in Russian)

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-27

Як цитувати

Сверлюк, Я. (2019) «Психологічний концепт комунікативної взаємодії в оркестровому колективі», Науковий часопис УДУ імені Михайла Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти. [Kyiv, Ukraine], 27, с. 45–50. doi: 10.31392/NPU-nc.series14.2019.27.07.

Номер

Розділ

Розділ 2. Професійна підготовка майбутнього вчителя мистецьких дисциплін