Перспективи перформативної художньої дидактики у метамодерністичному середовищі

Автор(и)

  • Людмила Кондрацька Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка https://orcid.org/0000-0002-2885-138X

DOI:

https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series14.2019.27.02

Ключові слова:

дидактичні стратегії, постмодерністська методологія художньої дидактики, перформативна концепція професійної освіти, принципи а-топічного метаксису, технологія метаної

Анотація

Представлено результати дослідження перспектив оновлення дидактики сучасної мистецької школи. Проаналізовано зміст (закономірності, принципи, форми, методи і критерії результативності) енантної постмодерністської теорії навчання, зосередженої на еґоцентричному індивідуалізмі, що спонукає майбутнього фахівця до рефлексії доцільності своєрідного машинного кенозису – трансгресії у «тіло» трансформера, кіборга, робота-андроїда. В якості альтернативи пропонується авторська перформативна концепція професійної підготовки, яка передбачає надситуативну активність майбутнього акціоніста під час моральнісно-смислового опосередкування принципів організації надскладних естетичних метасистем в умовах а-топічного метаксису. Миследіяльнісна методологія пропонованого дослідження реалізувала феноменологічно-герменевтичний і семіотичний підходи, методи коґерентного моделювання і експертної оцінки теорії концептуальної інтеграції, коннективної теорії метафоричної інтерпретації, концепцію нелінійної епістемології, принципів антиномічності, верифікації, комплексності, диз’юнктивного синтезу. Наукова новизна матеріалу полягає у розкритті сратегій упровадження перформативної дидактики вищої школи і технології метаної для їх реалізації у сфері метафоричної когнітивістики.

Біографія автора

Людмила Кондрацька, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

Кондрацька Людмила Aнатоліївна, доктор педагогічних наук, професор, кафедрa музикознавства та методики музичного виховання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Посилання

Berdyaev, N. A (2018). Smysl tvorchestva. Opyt opravdaniya cheloveka [The meaning of creativity. The experience of human justification]. Moscоw : Yurajt. 256 p. (in Russian)

Delez, Zh. (2008). Logika smysla /per. s fr. Ya.I.Svirskogo [Logic of meaning] / [transl. from fr. by Fr. J.I.Svirsky]. Moscow : Raritet. 480 p. (in Russian)

Derrida, Zh. (2000) Pismo i razlichie / per. s fr. V.N. Lisickogo [Letter and difference]. Saint Petersburg: Akademicheskij proekt. 428 s. (in Russian)

Dzhanelli, M.( 2018) Elektronnoe obuchenie v teorii, praktike i issledovaniyah [E-learning in theory, practice and research ] // Voprosy obrazovaniya. № 4. S. 81-98. (in Russian).

Dugin, A. G. (2016) Sociologiya voobrazheniya. Vvedenie v strukturnuyu sociologiyu [Sociology of imagination. Introduction to structural sociology]. Moskow : Triksta. 564 p. (in Russian)

Ivanova, E. O. (2009) Didaktika v informacionnom obshestve [Didactics in information society] // Pedagogika. № 10. P. 8-15. (in Russian)

Коndratska, L.А. (2012). Khudozhnia epistemolohiia [Artistic epistemology] Ternopil : Vеktоr, 330 p. (in Ukrainian)

Prp. Mykyta Styfat. (2013) Asketychni tvory [Ascetic works]. Т.5. Lviv : Vydavnytstvo Olega Abishko, 188 p. (in Ukrainian)

Ramo, J. C. (2017) Sedmoe chuvstvo. Kak prognozirovat i upravlyat izmeneniyami v tsifrovuyu epohu [Seventh sense. How to predict and manage changes in the digital age]. Kiev : Forse, 336 p. ISBN 978-617-7347-62-9. (in Russian)

Uman, A. I. (2010). Teoriya obucheniya: ot traditsionnoy k antropologicheskoy didaktike [Theory of training: from traditional to anthropological didactics] / Pedagogika. № 1. S. 22-30 (in Russian)

Fuko M. (1994). Slova i veschi: Arheologiya gumanitarnIh nauk [Words and things: Archaeology of humanities]. Saint-Petersburg: A-Sad. 406 p. (in Russian)

Andrews, R. Kenneth (2011). Does Е-Learning Require a New Theory of Learning? Some Initial Thoughts // Journal for Educational Research Online. Vol. 3 No 1. pp.104-121 (in English)

Eshelman, R. Performatism, or the End of Postmodernism // Anthropoetics. Vol 6, No 2, 2001. P.28-40 (in English)

Griffin, P.Assessing and Teaching 21st Century Skills: Collaborative Problem Solving as a Case Study Research Book Chapters. Cambridge University Press, 2014. 350p. (in English)

Hassan, I. The Postmodern Turn: Essays on Postmodernism and Culture. Columbus : Ohio State University Press, 2017. 196 р. (in English)

Kösel, E. (1993). Modellierung von Lernwelten. Ein-Handbuchzur Subjektiven Didaktik. Elztal -Dallau. 5 (18). 158-167 (in English)

Simons, M. (2006). Education Through Research» at European Universities: Notes on the Orientation of Academic Research. Journal of Philosophy of Education. Oxford: Blackwell Publishing. Vol. 40. No 1. pp. 33-34. (in English)

Turner, L. Metamodernism: A Brief Introduction. DOI: https://doi.org/10.21638/11701/spbu16.2018.402 (in English)

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-27

Як цитувати

Кондрацька, Л. (2019) «Перспективи перформативної художньої дидактики у метамодерністичному середовищі», Науковий часопис УДУ імені Михайла Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти. [Kyiv, Ukraine], 27, с. 10–16. doi: 10.31392/NPU-nc.series14.2019.27.02.

Номер

Розділ

Розділ 1. Концептуальні засади сучасної мистецької освіти