ОСОБИСТІСНІ ЧИННИКИ СУБ’ЄКТНОЇ АКТИВНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series12.2019.8(53).06

Ключові слова:

суб’єкт освітнього процесу, суб’єктність, активність, суб’єктна активність, самоактуалізація, професійно-ціннісні орієнтації

Анотація

Статтю присвячено вивченню особистісних чинників формування суб’єктної активності майбутніх соціальних працівників. Аналізуються теоретичні положення концепції суб’єкта і суб’єктності у вітчизняній психології та їх застосування в системі вищої освіти. Суб’єктна активність розглядається як складна системно-інтегративна властивість особистості, що позначає її здатність до активного, усвідомленого перетворення себе й оточуючої дійсності, виражає характеристику свідомої самореалізації людиною своєї внутрішньої природної сутності, визначає її як суб’єкта життєдіяльності та робить автономною у своїх життєвих проявах. Наводяться результати дослідження впливу особистісних якостей і структури цінностей студентів перших курсів бакалаврату та магістратури на форми їхньої суб’єктної активності. Отримані відмінності у структурі взаємозв’язків показників суб’єктної активності з особистісними властивостями і структури цінностей студентів різного року навчання. Наголошується, що формування суб’єктної активності орієнтоване на професійний саморозвиток і самореалізацію особистості в освітньому процесі, це є важливим чинником професійного становлення фахівця.

Література

  1. Ермолаева, М.В., & Кондратьев, П.В. (2007). Значение субъектного подхода для изучения развития личности на етапах зрелого возраста. Мир психологии, 1, 79-86.
  2. Капцов, А.В. (2000). Аксиологическая направленность личности: Руководство по применению теста. Методическое пособие (3-е, дополн. изд.). Самара : ООО ИПК Содружество.
  3. Мазур, Т.В. (2012). Особливості ціннісно-смислового наповнення суб’єктивного благополуччя особистості соціального працівника. Проблеми соціальної роботи: філософія, психологія, соціологія, 1, 65-72.
  4. Моросанова, В.И., & Сагиев, Р.Р. (1994). Диагностика индивидуально-стилевых особенностей саморегуляции в учебной деятельности студентов. Вопросы психологии, 5, 134-140.
  5. Новик, Л.М. (2013). Вплив психологічних чинників на процес соціалізації особистості юнацького віку. Вісник Київського національного університет імені Т. Шевченка. . Психологія. Педагогіка. Соціальна робота : Зб. наук. праць (Вип. 6, с.42-44). Київ : Видачничо-поліграфічний центр «Київський університет».
  6. Рыбаченко, В.Ф. (1994). Экзистенциальное понимание свободной индивидуальности. Матеріали III Костюківськіх читань «Сучасна психологія в ціннісному вимірі» (20-22 грудня 1994 р.). (В 2-х томах). (Т. 1, с.79-85). Київ.
  7. Ставицька, С.О. (2011). Духовна самосвідомість особистості: становлення і розвиток в юнацькому віці. (Монографія). Київ : НПУ ім. М.П. Драгоманова.
  8. Татенко, В.А. (1996). Психология в субъектном измерении. (Монография). Киев : Видавничий центр «Просвита».
  9. Титаренко, Т.М. (2003). Життєвий світ особистості: у межах і за межами буденності. Київ : ДП Спеціалізоване видавництво «Либідь».

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-27