ВИКОРИСТАННЯ КОНЦЕПЦІЇ ДЖ. СКУЛЛЕРА У РОЗРОБЦІ ПРОГРАМИ РОЗВИТКУ ЛІДЕРСЬКИХ ВЛАСТИВОСТЕЙ СТАРШОКЛАСНИКІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series12.2019.8(53).01

Ключові слова:

лідерство, трирівнева модель лідерства Дж. Скуллера, лідерська присутність, лідерські якості, рівні лідерства, виміри лідерства, публічне лідерство, приватне лідерство, особистісне лідерство

Анотація

Стаття присвячена опису інтеграційної теорії лідерства, розробленої Дж. Скуллером (авторська назва – трирівнева модель лідерства (the three levels of leadership model) та її використання у розробці програми розвитку лідерських якостей старшокласників. Вказано основні особливості та структуру моделі та наведені головні характеристики кожного рівня. Подано детальний опис публічного, приватного та особистого рівнів лідерства, визначених Дж. Скуллером. Зазначено основні поведінкові патерни та властивості особистості на кожному рівні. Надано пояснення таким ключовим термінам моделі як лідерська присутність, технічне ноу-хау, виміри лідерства та ін. У статті звертається увага до визначення лідерства як процесу, що складається із чотирьох компонентів: мотиваційна мета, моніторинг прогресу та результатів; підтримка групової єдності та увага до особистостей. Аналізуються можливості практичного застосування моделі розвитку лідерства старшокласників на основі зазначеної концепції. У статті представлені основні модулі програми тренінгу розвитку лідерства для старшокласників і визначено її теми.
Зазначено перелік навичок та якостей, які передбачається розвивати в старшокласників у рамках запропонованої програми.

Література

  1. Бендас, Т. (2009). Психология лидерства: Учебное пособие. Санкт-Петербург : Питер.
  2. George, B. (2003). Authentic Leadership: Rediscovering the Secrets to Creating Last Value. San Francisco, CA : Jossey-Bass.
  3. Hernez-Broome, G., & Hughes, R.L. (2004). Leadership development: Past, present, and future. Human Resource Planning, 27(1), 24-32. Retrieved from https://pdfs.semanticscholar.org/2ecd/68eb8a38dd7d17341541ec71a7f9
    edf313cc.pdf?_ga=2.66135726.188184519.1580930842-571898374.1580503917
  4. Mango, E. (2018). Rethinking Leadership Theories. Open Journal of Leadership, 7, 57-88. https://doi.org/10.4236/ojl.2018.71005
  5. Posner, J.M., & Kouzes, B.Z. (2003). The Leadership Challenge. Hoboken, New Jersey : John Wiley & Sons.
  6. Scouller, J. (2016). The Three Levels of Leadership: How to Develop Your Leadership Presence, Knowhow and Skill. Oxford : Management Books 2000
  7. Stogdill, R.M. (1948). Personal factors associated with leadership: A survey of the literature. Journal of Psychology, 25(1), 35-71. https://doi.org/10.1080/00223980.1948.9917362
  8. Watt, W.M. (2009). Facilitative social change leadership theory: 10 recommendations toward effective leadership. Journal of Leadership Education, 8(2), 50-71. Retrieved from https://pdfs.semanticscholar.org/032c/c33fa4db0cfa2819e8006e57800eb
    109b72c.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-27