ОСОБЛИВОСТІ ЛЕКСИКО-СЕМАНТИЧНОЇ СТОРОНИ МОВЛЕННЯ У ДІТЕЙ ІЗ РОЗЛАДАМИ АУТИСТИЧНОГО СПЕКТРА

Автор(и)

  • Д.І. Шульженко
  • Ю. В. Товкес

Ключові слова:

лексико-семантична сторона мовлення, розлади аутистичного спектру, мовленнєві розлади, розвиток семантики, класифікація мовленнєвих порушень

Анотація

У статті проаналізовано особливості розвитку лексико-семантичної сторони мовлення в нормі та при аутистичних порушеннях. Далі проводиться порівняльний аналіз із особливостями цієї сфери у дітей з РАС. Складено перелік робіт провідних сучасних науковців, які стосуються дослідження особливостей мовленнєвого розвитку та системи корекційної допомоги дітям з РАС. Представлено також припущення, щодо причин появи у дитини з аутистичними розладами специфічних рис у розвитку лексико-сематичного компоненту мовлення на основі аналізу даних про ранній розвиток цих дітей. В статті також пропонуються до уваги результати експериментального дослідження особливостей лексики і семантики дітей з нормою розвитку, дітей з РАС та моторною алалією. Також наводяться результати виконання завдань, що спрямовані на дослідження рівня розвитку когнітивних функцій у визначених вище трьох категорій дітей. Отримані результати дають підґрунтя для створення комплексних інтегративних методик для розвитку мовлення у дітей з РАС.

Опубліковано

2021-01-21

Номер

Розділ

Науковий часопис (Корекційна педагогіка та спеціальна психологія)