КОМПАРАТИВНИЙ АНАЛІЗ СПЕЦІАЛІЗАЦІЙ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ СПЕЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ У США ТА В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • А.Г. Шевцов
  • Н.В. Никоненко

Ключові слова:

підготовка вчителів спеціальної освіти та інклюзивного навчання в Україні, підготовка спеціальних вчителів в США, спеціалізації освітніх програм, компаративістика

Анотація

Дослідження вітчизняної системи підготовки вчителів спеціальної освіти у порівнянні з аналогічним
досвідом у США передбачає компаративний аналіз переліку спеціалізацій та стандартів цієї галузі. У результаті
аналізу зроблено висновки про існування певної контраверсійності у розумінні її предметного поля у різних
країнах, а також про необхідність запровадження відповідних змін у систему підготовки вчителів спеціальної
освіти та інклюзивного навчання в Україні, зокрема, введення державного замовлення на підготовку педагогів за
уніфікованою спеціальністю 016 «Спеціальна освіта», розробку розгалуженішої системи спеціалізацій: підготовки
фахівців з навчання осіб із емоційними розладами, дітей з розладами аутистичного спектру, множинними
розладами, обдарованих учнів, викладання в інклюзивному освітньому середовищі тощо.

Опубліковано

2021-01-21

Номер

Розділ

Науковий часопис (Корекційна педагогіка та спеціальна психологія)