ЗНАЧЕННЯ СЛУХОВОГО СПРИЙМАННЯ В ПРОЦЕСІ ЗДІЙСНЕННЯ СУРДОПЕРЕКЛАДУ ДЛЯ ОСІБ З ПОРУШЕННЯМИ СЛУХУ

Автор(и)

  • О.П. Круглик
  • О.С. Горлачов

Ключові слова:

слухове сприймання, сурдопереклад, усне і міміко-жестове мовлення, міжособистісна взаємодія

Анотація

В статті розглядається соціокультурність, як феномен сьогодення, безпосередньо пов’язаний з
комунікативними навичками людини з порушеннями слухової функції, можливостями розвитку усного мовлення,
слухового сприймання, оволодінням мовою як національним кодом через компенсаторно-корекційне
спрямування.
Акцентується увага на тому, що під час сурдоперекладу важливого значення набуває слухове
сприймання та читання з губ, включаючи сприйняття обличчя і периферичних рухів. Виявлені у людей з
порушеннями слуху особливості зорового сприймання є результатом порушення слухової функції, а не впливом
жестового мовлення.
Обговорюються потенційні механізми пізнання людей з порушеннями слуху в соціокультурному просторі,
розуміння їхніх можливостей, з метою надання корисних підказок щодо найефективнішого способу взаємодії з
ними в комунікативному процесі.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-24

Номер

Розділ

Науковий часопис (Корекційна педагогіка та спеціальна психологія)