Методи, прийоми та організаційні форми активного навчання

Автор(и)

  • О.А. Фурман

Ключові слова:

Активне навчання, організаційні форми, методи навчання

Анотація

Основна мета роботи вчителя з активізації пізнавальної діяльності студентів полягає в розвитку їхніх творчих здібностей. З психології відомо, що здібності людини, в тому числі і студентів, розвиваються в процесі діяльності. Засобом розвитку пізнавальних здібностей є вміле застосування
методів, прийомів, а також організаційних форм навчання, які забезпечують високу активність студентів у навчальному пізнанні. Методи і прийоми активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів, що їх застосовує вчитель, повинні враховувати рівень пізнавальних здібностей, бо непосильні завдання можуть підірвати віру студентів у свої сили і не дадуть позитивного ефекту. Тому система роботи викладача з активізації пізнавальної діяльності повинна будуватись з врахуванням поступового і цілеспрямованого розвитку творчих пізнавальних здібностей студентів, розвитку їх мислення. У процесі навчання студент здійснює різні дії, які супроводжують основні психологічні процеси: відчуття, сприймання, уява, мислення, пам'ять та ін. Оскільки з усіх пізнавальних психологічних процесів провідним є мислення, то можна сказати, що активізувати діяльність студентів – це активізувати їх мислення. Разом з тим треба пам'ятати, що без бажання вчитися всі старання викладача не дадуть очікуваних наслідків. Звідси випливає, що потрібно формувати мотиви навчання, бажання студентів розв'язувати пізнавальні задачі.

##submission.downloads##

Опубліковано

2006-02-24

Як цитувати

Фурман, О. (2006). Методи, прийоми та організаційні форми активного навчання. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 2. Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання, (4 (11), 103–108. вилучено із https://sj.npu.edu.ua/index.php/kosn/article/view/667

Номер

Розділ

Статті